woensdag 25 januari 2012

Mijn leren pak is binnen....

Gaaf! Vandaag ben ik op de koffie bij de meiden van Motomoda, wordt net mijn nieuwe pak van Jofama binnengebracht.
Dus meteen uitgepakt en aangetrokken. Het past geweldig goed en zit erg comfortabel!
Ik vind het schitterend!
De meiden worden meteen actief en bedenken dat een fotootje wel moet lukken.
De kleine camera voldoet voor dit moment best even.....
Toevallig staat de Fireblade van Sander Lam van SLGrafics nog in de winkel om even te kijken hoe dat nu is als ik op een andere motor zit als normaal.............
Ik vind je motor schitterend ontworpen, das gezegd!

Het kleurt allemaal erg mooi bij elkaar.....
Maar eerlijk gezegd past mijn FJR1300 Midnight Black me beter.......

Zo zie je maar dat je eigenlijk in iedere categorie een motor kunt vinden die bij je past, die goed voelt, die bij je hoort.
Ooit ben ik eens begonnen met een Suzuki GT550, 3 pitter, 2 takt. En ja...da's ff wat anders als tegenwoordig...had ik hem nog maar als ouwetje.....
Met die machine verscheen ik op een maand na nu, 35 jaar geleden bij het examenburo hier in Eindhoven. Voor toen was het uniek dat een vrouw voor haar motorrijbewijs opging. Nu hoor je meteen mensen roepen: "Dan heb je het makkelijk gehad want tegenwoordig moet je voertuig beheersing - toen bijzondere verrichtingen - ook nog eens apart in een examen afleggen."
Nou,.....ik kan je vertellen dat de toenmalige examinator er alles aan gelegen was om me te laten zakken en ik kreeg dan ook de meeste absurde opdrachten uit te voeren.
Maar aangezien ik met die motor al een maand of 3 rondreed met een oefenvergunning kon ik er echt mee lezen en schrijven. Niks was te gek, zeg maar wat ik moet doen en ik laat het zien!
In "mijn" tijd was ik inderdaad een van de zeer weinige vrouwen die ging motorrijden.
Het doet me telkens goed dat er tegenwoordig heel wat meiden op de motor zitten en lekker actief daarmee bezig zijn.
Ik ben en blijf van mening dat de eerste vrouw die ooit opgestapt is (heeeeel lang geleden) er de oorzaak van is geweest dat het zogenaamde "mannending" geen "mannending" meer is.
Het is van ons samen!
Ik werk bij een ambulancedienst. Velen roepen nu nog steeds dat dat een mannenwereld is.
Sinds ik daar 25 jaar geleden begonnen ben is dat ook niet meer. Je komt vrouwen tegenwoordig in alle soorten beroepen tegen, je komt vrouwen tegenwoordig in alle soorten sporten tegen en vrouwen hebben net zoveel plezier aan motorrijden als mannen.
Dus laten we samen lekker gaan genieten van onze hobby.

Meestal als ik mensen tref die nog niks met het motorrijden hebben, dan neem ik ze eens mee voor een ritje. Rekening houdend met de onbekendheid van het voertuig en wellicht hun angst.
De eerste keer is voor iedereen toch spannend...........
Na zo'n eerste kennismaking is het altijd mijn bedoeling ze af te laten stappen met een positief gevoel.
Dat bereik je door rekening met elkaar te houden. Tijdens het rijden vertel ik wat er gebeurd of gaat gebeuren. Vandaag ook nog met de meiden van Motomoda er over gehad, die hebben namelijk hetzelfde als ik.......een motorkledingzaak inlopen en genieten van de geur van leer, bij een motorzaak binnenlopen en genieten van de specifieke geur van de motoren, in de werkplaats de geur opsnuiven van olie en vetten.....
Ik kan er uren over bomen, niet in twittertaal of anderszins maar gewoon......zoals hier......

Ik wil positief voordenken over het motorrijden (en het leven)..........je gedachte laten werken op hoe het gaat zijn, de toekomst en aan de mogelijkheden die op je pad kunnen komen. (Carl vd Velde)
Ik zie dus gewoon net zoveel vrouwen als mannen motorrijden. De motorbranche speelt er op in met de meest uitlopende modellen motoren, de motorkledingbranche heeft een uitgebreid scala aan dames en heren kleding, helmen etc. Eigenlijk is alles al ingericht op een "samen" genieten van deze inmens fijne manier van vervoer, hobby en sport.
Laten we samen opstappen!
Ik wil me hier dan ook niet per definitie bewijzen als vrouw die motorrijd.......ik ben een gepassioneerde motorrijdster die uren kan bomen over geweldige routes, prachtige vakanties, maar ook over hoe lekker het is om in woon-werkverkeer te rijden en te ontstressen.
En als we samen (mannen en vrouwen) gaan rijden dan is de verhouding 1 op 1.
Mooi streven toch?

wordt vervolgd..............




2 opmerkingen:

  1. Gaaf Corine.
    Je ziet er goed uit. Jouw RAM air Suzuki was de broer van de Suzuki T500 waar ik in 1975 mee begon. Leuk souvenir.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die Jeroen....ja leuk he die nostalgie...heb zo nog een stuk of 10 ouwetjes die de revue kunnen passeren..haha
    Dat krijg je natuurlijk ook met al die jaren op 2 wielen.

    BeantwoordenVerwijderen