maandag 6 februari 2012

Herbeleving van Cartagena.....

Vannacht in de vrieskou gewerkt......thermokleding aan....dikke das om...de gevoerde winterjas, haarband en handschoenen.
Telkens toch maar aantrekken voor het naar buitengaan. Je weet maar nooit waar je uitkomt s'nachts.
De ambulance staat op 35 graden voorverwarmd in de garage.....en toch trekt dan telkens een koude rilling over je rug als je er opuit moet....

Meteen aan het begin van de nacht een spoedmelding. De patient moest met ons mee naar het ziekenhuis.
Afgelopen week heb ik al eens vertelt aan mensen dat iemand zomaar van de brancard kan rollen als ik zogenaamd te " hoekig" rijd. Om die reden zoek ik altijd de ideaal te volgen lijn tijdens het rijden.
Nou vannacht kwam daar nog eens een schepje herbeleving Cartagena bovenop.

De serene rust in een grote stad gedurende de nacht.........
Geen andere weggebruikers als alleen de collega's van de politie.........
Die zien ons telkens ruim op tijd aankomen en maken plaats............
Ik rijd op de Berenkuil af in Eindhoven............
Een rotonde met 2 rijstroken voor linksaf, 2 voor rechtdoor en 1 voor rechtsaf.....
En daar begon eigenlijk onverwacht een herinnering aan Spanje......
Volledig over de meest linkse strook rijden en voorbij de rotonde uitkomen op de meest rechtse strook voor rechtdoor.....
De patient had niet eens in de gaten dat we een behoorlijke rotonde passeerden.
Van dat moment af heb ik zo ontzettend genoten van elke rit.
Want eigenlijk is de vrijheid in de nacht altijd al zo genieten geweest. Ik roep ook al jaren dat ik liever nachten draai als een dagdienst in de drukke binnenstad. Waardeer wat je meemaakt is een vast devies van me en het verrast me weer dat ik weer enorm geniet van het nieuwe moment.....

Gewoon de vrijheid de volledige breedte van de weg te gebruiken.....ruim opzetten....op tijd insturen en vooral ver vooruit kijken. Alles voor het comfort van de patient als de noodzaak ertoe is. Een enkele taxichauffeur neemt het niet altijd even nauw met de rode verkeerslichten ....opletten geblazen dus......
Toen we vanochtend om 04.00 uur door de stad reden voor de zoveelste spoedrit zit ik eigenlijk alweer te mijmeren dat het maar weer vlug motorweer moet worden. Het eerste weekendje staat alweer gepland met een kleine 25 collega's naar de Eifel. Heb er zo'n zin in. Waarschijnlijk gaat een van de meiden achterop. De feeling voor het rijden is er nog niet helemaal en om wat meer vertrouwen te krijgen wil ze graag eens ervaren hoe het allemaal kan gaan.
Nou en dat is natuurlijk koren op mijn molen..........
Motorrijdsters in spe, kom en ervaar hoe het is om op een motor te zitten. Mijn ervaring is dat het gewoon begint met een keer achterop meerijden en vervolgens de complete rest!

Binnenkort ook nog even een datum prikken met de meiden van Motomoda.....we willen een ladiesday organiseren. (al jaren, maar telkens matchen de agenda's niet)
Maar dit jaar gaat het ervan komen. Ik wil 1 april voorstellen. Hilarische datum, maar wel een om nooit meer te vergeten dat je dan besloten hebt om motor te gaan rijden.....ghi
Gewoon een leuke ronde rondom Eindhoven...geen of slechts weinig verkeerslichten, een enkele drempel en lekker door de landerijen gaan zonder een stad te zien.....

He Carolijn, ga je ook mee???????

Nou ik duik mijn mandje in...ben kapot...lekker slapen........



2 opmerkingen:

  1. Jazeker ga ik mee Corine..ben erbij... zonder iemand achterop.. want deze 'speedspice' heeft alles van haar motor laten slopen wat het mogelijk maakt mensen achterop te nemen...gnah! Dus dames..zelf gassen en anders voor de appeltaart zorgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corine.
    Van harte proficiat met jouw verkiezing. Ik heb met je mee gehoopt en mijn best gedaan om mijn verschillende netwerken in te schakelen. Natuurlijk kon er maar een winnen. Ik vind het prachtig en geniet met je mee. Ook respect voor alle andere vrouwen en ik heb gezien hoe jullie hebben genoten van alles.
    Maak jouw feestje en geniet.
    Groetjes
    Jeroen Hensen

    BeantwoordenVerwijderen