vrijdag 24 februari 2012

Om met Carolijn haar woorden te spreken: Een rollercoaster.....

Na een hectische week eindelijk even thuis.
Meteen na maandag s'morgens vroeg op om mijn gewone diensten te gaan draaien.
De dagen werken en het gewone leven weer oppakken.

Voor de bekendmaking had ik zelfs al een kadootje gekocht voor de winnares van deze verkiezing. Ik had mezelf daar dus echt niet onder gerekend.
De hele verkiezingstijd had ik namelijk ook alleen maar de site van de beurs aangeraden aan mensen om daar te gaan kijken naar alle kandidaten en dan een keuze te maken.
Mijn uitgangspunt was om de site van de beurs te laten bekijken door iedereen die ik maar kon motiveren om zodoende meer mensen zin te laten krijgen deze happening te willen bezoeken. Zelf heb ik de beurs echt al zolang die bestaat een bezoek gebracht (iets van 27 of 28 keer.... zelfs daarvoor de tweewieler Rai ook jaren bezocht.....) en kan me dan ook niet voorstellen dat je als motorliefhebber er niet even naartoe gaat. Aan iedere mannelijke motorrijder ook gevraagd of ze zeker hun dochters, echtgenotes, vriendinnen, geliefdes of moeders mee zouden brengen.
Want ook dat is namelijk wel een gegeven.....er lopen heel veel mannen rond op de beurs!

Uiteindelijk bleek dat er ook op Radio Veronica gestemd kon worden en dat die stemmen apart mee zouden tellen. Op basis van dat gegeven en de heerlijk jeugdige uitstraling van het programma, had ik mezelf daar als laatste ingeschat, gezien mijn leeftijd....

Vervolgens de bekendmaking.
Bach heeft het woord gevoerd over het rijden.
Hij had met zijn feedback helemaal gelijk met betrekking Cartagena.
Van te voren met hem over gehad. Ik heb me nog nooit in het racegebeuren verdiept en dus ook nu vooraf  niet. Ik ben erin gestapt met het idee: " ik laat het wel over me heen komen en ik tokkel er wel achteraan..."
De theorietoets zelfs enigszins af en toe ludiek ingevuld. Ik wist gewoonweg zaken niet.

De blokkenvlag kwam wel bekend voor, maar verder staat er hier nooit iemand op de openbare weg te zwaaien met een vlag. Hooguit de Nederlandse of PSV vlag bij e.e.a. evenement.
En ja....die zijn in brabant dan wel weer rood en wit, dus verwarring alom.

Blijft wel staan dat ondanks mijn onbekendheid met het circuitrijden, ik het een enorme ervaring heb gevonden dit te mogen meemaken en wil dat dan ook iedereen aanraden dit toch minimaal eens in je leven te gaan doen.
Daarvoor kan je dus terecht bij o.a. "onze" Bach op http://www.trackdays4all.nl/.

Wel leuk dat Bach nog aangaf dat we de motor niet hadden gecontroleerd voor aanvang van de eerste sessie. Echt meidending zou je zeggen....
Nou ja, hij zelf zei zo mooi dat hij vrouwen zo'n aandachtige leerlingen vond vanwege " het luisteren" naar wat er gezegd wordt.
En hij zei tegen ons groepje.....als de eersten zo dadelijk gereden hebben dan moeten jullie paraat staan met je helm op en om meteen een doorstart te kunnen maken en geen tijd te verliezen.
Zogezegd zo gedaan..... dus dat deden we trouw.
En nu blijkt dat we de motor wederom hadden moeten checken. Nooit blindelings opstappen.....maar ja.....blindelings vertrouwen in je instructeur hebben had toch ook wel wat!
Bach is een echte aanrader!
Zijn verhaal over het rijden was helemaal zoals het voor mezelf ook voelde.
Ik voelde het namelijk helemaal in mijn lijf dat de zithouding niet echt "mijn" houding was.
2 sessies ging nog wel maar toen begon ik het toch wel te voelen.
Zoals al eerder vertelt kan ik op mijn eigen FJR ruim 1000 km op een dag aan om weg te tikken, maar een kwartiertje op het circuit kostte me kruim.
Ik werd dan ook moe en heb zelfs de keuze gemaakt de laatste sessie te laten voor wat het was.

Zodoende kon ik gelukkig o.a. Carolijn bekijken tijdens haar koniginnenrit.
Zo leergierig als ze was bij aanvang en werkelijk alles deed wat er gevraagd werd....zo ontzettend gaaf kwam ze voorbij knallen in de laatste sessie. Van chicken naar CHICK!
Wat een groei zag je bij haar en wat een prachtig gezicht om te zien. Een lust voor het oog!
Die tandenrij van haar die gewoonweg niet weg te krijgen was, kramp in de kaken van die smile!
Carolijn zie ik nog wel veel vaker dit soort dingen doen, want ze heeft echt de smaak te pakken!

He meis, jij gaat het maken bij Bach en ik hoop dus dat je hem echt een keer een stoffige nasmaak gaat bezorgen!

Uiteindelijk denk ik dat mijn jaren wel gingen tellen op het circuit. Achteraf jammer dat ik de keuze om een dusdanige training te volgen niet gemaakt heb toen ik zelf rond de 25 was.
Alhoewel......dat bestond toen volgens mij nog niet helemaal....

Dus voor een ieder die dit leest, maak niet dezelfde vergissing als ik en wacht niet ZOOOO lang met dit fenomenale gebeuren. Ga lekker dat circuit op!
Je weet echt niet wat je overkomt!

Zelf kies ik ervoor om het toch maar te beperken nu voor de openbare weg en ga dan ook eind april weer op een tocht naar het zuiden van Frankrijk om weer een gebied te gaan verkennen waar nog vele bochten onverkend liggen te wachten op ons.
Mijn motor is er in ieder geval al helemaal klaar voor en staat te trappelen weer wat rubber te slijten.

De uitslag van de verkiezing dan:
Het publiek heeft duizenden keren gestemd op ons allemaal en daarmee hebben we gezamelijk de beurs toch in de picture gezet denk ik zo.
De verrassing voor mij was helemaal de ontvangen stemmen via Veronica. Wat geweldig! Dus Rick van Veldthuysen....
een ietsiepietsie ouder..... doet het dus ook nog schijnbaar....

Alle mensen die de moeite hebben genomen voor ons hun stemmen uit te brengen...de dank is kilometers! Harstikke tof!

En verder.....

Gisteren heel de dag op de beurs geweest waar ik ingepland stond op onze eigen FJR stand in het clubgedeelte van hal 9.
De clubleden hadden de stand versiert met slingers en allerlei foto's opgehangen.
De poster die de beurs gemaakt had hangt er ook op een prominente plek.  Hier is nog het opengewerkt motorblok te zien wat enthousiaste leden van de technische commissie zelf hebben bewerkt en vandaag staat er als het goed is een mooie blauwe FJR bij!
De ganse dag werd ik aangesproken door wildvreemde mensen die dan ook nog eens met mij samen op de foto wilden voor de poster. Natuurlijk kan dat want dat is weer een stimulans voor de op die dag thuisgebleven wederhelften om er eens over na te denken dat ze eigenlijk mee had moeten gaan. Want ook voor volgend jaar worden de aanmeldingen weer gevraagd voor de Verkiezing Motorvrouw van het jaar 2013.

Bij de Yamaha stand werd ik onthaald door  Ton van Geenhuizen Sales & marketing manager Yamaha Motor Netherlands B.V.
Van hem kreeg ik een ontzettend mooi shirt aangeboden.
Ik draag meestal zwart maar ik zie nu zelf dat een andere combinatie me ook goed staat.....
Toch eens wat vaker een kleur erin knallen dus!

Zo, nu weer paraat maken om toch nog even naar de Beurs toe te gaan.
Hij is per slot geopend tot 22.00 uur vanavond dus weer lekker een paar uurtjes gaan genieten.

Nog even bij de Jofama stand langsgaan in hal 7 stand E 010 om nog een paar foto's af te geven van mijn door hun ter beschikking gestelde schitterende nieuwe leren motorpak!!!!!

Uit de grond van mijn hart HARTELIJK DANK VOOR AL UW STEMMEN!!!

Wordt weer vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten