zondag 5 februari 2012

Wat een heftige week.........

Afgelopen week veel gewerkt, opleiding gevolgd, gestudeerd en misschien wel het allerleukste van de afgelopen week....lekker bijgekletst met Carolijn Slegers.
Gezien het weer is voor mij motorrijden even in de "koelkast" gezet....
Eigen veiligheid eerst is mijn devies!
Daarom was het een ontzettend leuke avond geworden...napraten over Cartagena, circuitrijden, motorrijden in zijn algemeenheid.

Het is even radiostilte geweest op mijn blog.
Maar die wordt ook morgenvroeg 6 februari eigenlijk alweer opgeheven want dan ben ik tussen 7.00 en 8.00 uur te beluisteren op Radio Veronica bij Rick in de morgen.
Moet ik me daar op voorbereiden? .....daggutnie......motorrijden zit in mijn lijf en kan er uren over bomen......Motorrijden komt uit mijn hart!

Maar zoals gezegd, Carolijn was ff bij me aangewaaid en we hebben  heerlijk samen nagekletst over onze ervaringen, de ene nog meer spectaculair als de andere...... Het had een grote WOOOOW factor.
Maar het was ook gewoon motorrijden..........
Na weer een bakkie leut (op zijn brabants) komen wij erachter dat wij de zaak toch wel iets nuchterder bekijken als de andere dames.
Willen wij winnen of zijn wij het gewoon al? Motorvouw...van welk jaar dan ook?
Want waar gaat het nou eigenlijk om?

De Motorbeurs wil o.a. graag dat de statistieken van hun bezoekers anders worden.
Niet meer de verhouding 9 : 10 qua mannelijke bezoekers betreft. Nee, gewoon lekker sam sam!

Dat de wederhelften, vriendinnen, vrouwelijke collega's, nieuwe liefdes.....meegaan naar de beurs.
Lekker rondlopen tussen alle stands.....gaven spullen ontdekken.....maar ook het vinden van de stands in het reisgedeelte van de beurshallen.........wellicht op navigatiegebied e.e.a. uit laten leggen.Er is namelijk zoveel te zien.....ook voor de dames!

De mannen moeten zich dan natuurlijk wel een klein beetje aanpassen als de dames meegaan, want wellicht willen ze eens een keer een leren pak passen......neem daar dan ook ff de tijd voor om dat te doen en als de dames zien hoe ontzettend goed dat staat, dan gaat waarschijnlijk meteen de knop om en willen ze wel eens een tocht meemaken in zo'n nieuwe outfit.

Loop niet te jagen dat je perse naar die ene stand wil waar ze misschien het ultieme poetsmiddel hebben of waar ze die mooi klinkende toeters hebben of waar ze je alles kunnen vertellen over de nieuwste vering,
De verkiezing Motorvrouw van het jaar kan dan wel bedacht zijn door de Motorbeurs om het motorrijden onder de vrouwen te promoten, maar daar hebben we jullie mannen toch echt ook heel hard voor nodig!!!!

Sinds jaar en dag bezoek ik de Motorbeurs al.
Meteen bij binnenkomst snuif ik de mengeling van rubber, leer en natuurlijk de geur van de meestal nieuwe vloerbedekkingen in de stands.
Zelf wil ik altijd toch ff naar mijn eigen vertrouwde FJR Club Nederland-stand.
Wij verzorgen de bezetting van deze stand vanuit de clubleden.
Gemiddeld staan er 3 a 4 mensen per dagdeel in deze stand en deze leden kunnen met alle passie die ze in hun lijf hebben, allerlei vragen beantwoorden over deze specifieke motor....de Yamaha FJR 1300.
We hebben een opengewerkt blok staan waarin alle  elementen erg goed te zien zijn.
Dit motorblok is geprepareerd door enthousiaste leden. We hebben zelfs een heuse shop. Er wordt van alles verkocht. Truien, t shirt, petjes....en ja.....damesmaten leveren we dus ook.
Kijk ook hier eens: www.fjr-club.nl
Want ook wij weten als geen ander dat als de partner mee gaat op een dagtocht of vakantie het genot nog groter is dan normaal. Sowieso blijkt dat de mannen dan vaker van huis kunnen want samen rijden is net zo leuk als samen thuis zijn..........
Vandaar de boodschap aan de mannelijke motorrijder - neem je partner eens mee en laat ze proeven aan de sfeer op de beurs.
Ik heb me er nog nooit verveeld....................

Er zijn binnen onze club veel dames die, nadat ze achterop zittend zijn gestart. met het virus motorrijden zijn besmet en toch zelf zijn gaan rijden.
De meeste mannen blijven uiteraard op hun FJR rijden (cliche) en er wordt een andere motor voor " erbij" aangeschaft.
2 van deze FJR-en in de schuur hebben staan is ook wel een erg grote investering.........

Ach, ik heb er gelukkig zelf een staan en ben daar uitermate tevreden over.

Na het avontuur Cartagena op de Suzuki GSXR600 helemaal. Qua lekker pittig rijden was er niks mis met die Suzuki. Vergelijkbaar met de FJR.
Maar zo klein.....dan is mijn zithouding op de FJR vele malen comfortabeler. En ik kan nog eens wat meenemen met de zijkoffers en topkoffer.

Dus dames, ook dat hoeft geen dilemma te zijn. Ik heb gewoon alles bij me tijdens vakanties.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten